📅 21 de juny de 2026
🕛 11:00 h
📍 Hospital Universitari Mollet (espai del piano)
La Càtedra Universitat de Barcelona - Fundació Sanitària Mollet de Salut Espiritual i Humanització ha posat en marxa una iniciativa internacional per promoure el reconeixement del Dia Mundial de la Salut Espiritual per part de l’Organització Mundial de la Salut (OMS). L’objectiu és situar la salut espiritual com una dimensió fonamental del benestar humà, juntament amb les dimensions física, emocional i social.
La candidatura proposa establir el 21 de juny, coincidint amb el solstici d’estiu, com a Dia Mundial de la Salut Espiritual. Es tracta d’una data carregada de simbolisme, associada a la llum, la renovació, la connexió humana i la recerca de sentit.
Celebrem el primer Dia Mundial de la Salut Espiritual
La presentació oficial de la candidatura tindrà lloc el 21 de juny de 2026 a les 11 h, a la recepció de l’Hospital Universitari Mollet, en un acte obert a tota la ciutadania.
Programa
-
Benvinguda institucional
Dr. Jaume Duran, director general de la Fundació Sanitària Mollet
Sra. Mireia Vicente García, directora adjunta de la Càtedra de Salut Espiritual i Humanització i Directora Infermera de la Fundació Sanitària Mollet -
Acompanyament musical
Dr. Jordi Calls, cap de servei de nefrologia -
Lectura del Manifest
Sra. Mariona Saperas Soldevila, cap de psicologia i benestar emocional de la Fundació Sanitària Mollet
Sra. Gemma Cervera Ortega, treballadora social i responsable de treball Social de la Fundació Sanitària Mollet
Sra. Sara Pons Pallarès, cap del servei de salut espiritual de la Fundació Sanitària Mollet -
Lliurament d’un obsequi commemoratiu als assistents
Una setmana d’activitats per promoure la reflexió i la participació
Com a prèvia a la celebració, del 15 al 21 de juny, la Fundació Sanitària Mollet impulsarà diverses activitats obertes a la comunitat per fomentar la reflexió al voltant de la salut espiritual.
Entre les propostes destaca una selecció de llibres sobre salut espiritual i benestar emocional a la Biblioteca Martí Fabré. Així mateix, les quatre residències de la Fundació i l'Hospital Universitari Mollet acolliran un mural participatiu amb la figura d’un arbre on residents, familiars i professionals podran compartir reflexions i missatges a partir d’una pregunta tan senzilla com significativa “Què et dona pau?”. La programació es completarà amb la difusió de vídeos de sensibilització a través de les xarxes socials, amb l’objectiu d’obrir espais de diàleg i reflexió sobre una dimensió sovint invisible però essencial per a moltes persones.
Aquest conjunt d’activitats s’emmarca en el compromís de la Fundació Sanitària Mollet de promoure espais de salut, cultura, reflexió i participació comunitària des d’una mirada integral i humanitzadora.