Vés al contingut

Preguntes i Respostes freqüents del Sistema Intern d'Informació

 

Qui és el Responsable del Sistema Intern d’informació?

El patronat de l’FSM, ha designat com responsable del Sistema Intern d’informació, a un òrgan col·legiat, anomenat Comissió del Sistema intern d’informació.

Quina tipologia de fets puc comunicar a traves del canal intern d’informació?

Les comunicacions s’han de referir a fets o actuacions que estiguin directament relacionades amb la Fundació Sanitària Mollet, i que puguin suposar infraccions del Dret de la Unió Europea, i infraccions penals o administratives greus o molt greus.

Els treballadors de l’FSM a més a més del sistema intern d’informació disposen d’altres canals d’informació interns, que es troben a la intranet i que continuen operatius.

Qui pot informar?

Les persones treballadores i ex-treballadores, autònoms, voluntaris, becaris, estudiants en pràctiques, persones que estiguin en un procés de selecció i també els membres del Patrona.

També qualsevol persona que treballi per o sota la supervisió i direcció de contractistes, subcontractistes i proveïdors, incloent qualsevol persona que presti serveis a la Fundació Sanitaria Mollet.

Quines són les mesures de protecció de la persona que informa?

L’FSM garanteix als informants de bona fe la prohibició contra represàlies. Tanmateix els informants tenen dret a mesures de recolzament i assessorament de les que podran informar la Comissió del Sistema intern d’informació.

Què passa si faig una comunicació de fets que no estan dintre de l’objecte del Sistema intern d’informació

Si arriba a traves del sistema intern d’informació una reclamació, suggeriment dels usuaris (pacients, familiars) la Comissió del Sistema intern d’informació, remetrà la comunicació al servei de la Fundació competent per la seva tramitació, i el mateix es farà si es presenten comunicacions que no son objecte del Sistema Intern d’informació.

Com i què s’ha d’informar? Sistema intern

Abans de fer qualsevol comunicació a traves del Canal intern d’informació s’ha de llegir el Reglament de gestió del Canal Intern d’Informació de l’FSM, que conté un annex de conductes que es podem comunicar a traves del Sistema intern d’informació.

Com sabré que la comunicació s’està Tramitant?

La Comissió del Sistema Intern d’informació enviarà acusament de rebuda de la comunicació en el termini de 7 dies naturals des de la recepció.

La Comissió realitzarà un anàlisis preliminar de la comunicació i decidirà si procedeix obertura d’una investigació, o la inadmissió.

Si acorda la inadmissió s’informarà a la persona informant i, si acorda l’obertura d’investigació, se li informarà al final de la resolució de la fase d'investigació.

Quan temps dura la tramitació dels expedients?

En general el termini màxim de tramitació es de 3 mesos, si be excepcionalment es pot prorrogar durant 3 mesos mes.

Quines conseqüències puc tenir si realitzo una comunicació falsa intencionadament?

Si queda acreditat que s’ha formulat una comunicació falsa, mitjançant mala fe o s’apreciés intencionalitat en la comunicació de fets falsos, es posarà en coneixement de Recursos humans en el cas de treballadors perquè porti a terme les actuacions oportunes.

En el cas que l’informant sigui un tercer, la FSM es reserva el dret d’emprendre les accions que estimi oportunes.

Existeixen canals externs d’informació?

A Catalunya l’Oficina Antifrau és qui assumeix provisionalment les funcions d’Autoritat Independent de Protecció de l’Informant https://www.antifrau.cat/ca/bustia-de-denuncies-anonimes.html

 

Not available in
This is not available in . You can go to the translated versions in these languages: