Tràmits
Tràmits
La Unitat d’Atenció a la Ciutadania i el Servei d’Admissions estan a la teva disposició per realitzar tots els tràmits que necessitis amb l’objectiu de facilitar el teu accés als serveis de salut del centre.
Quin tràmit necessites realitzar?
Consultar les meves visites i proves programades
Consultar les meves visites i proves programades
Pots consultar les teves visites, proves o intervencions quirúrgiques programades a l’Hospital a través de l'Aplicació Connecta FSM.
També pots consultar-les a través dels següents canals:
- Consultes externes i proves: Telèfon: 93 563 61 02 · Correu electrònic: visitescex@fsm.cat
- Intervencions quirúrgiques: 93 563 61 09 · programaq@fsm.cat
- Aplicació La Meva Salut: Accedeix a aquesta pàgina si encara no tens l’aplicatiu o vols més informació.
Recorda que t’avisaran a través de missatge de telèfon mòbil per recordar-te la teva cita. En cas que no puguis assistir, avisa amb antelació per poder aprofitar l’espai per a una altre persona atesa que ho necessiti.
Modificar o cancelar una visita o prova programada
Modificar o cancelar una visita o prova programada
Les visites o proves amb l’especialista es sol·liciten a través dels equips d’Atenció Primària. En cas de necessitar modificar o cancel·lar una visita o prova programada pots fer-ho a través dels següents canals.
- Contacta a través de l'Aplicació mòbil Connecta FSM per sol·licitar la modificació de consultes externes, proves o intervencions quirúrgiques
- Consultes externes i proves: Telèfon: 93 563 61 02 · Correu electrònic: visitescex@fsm.cat
- Intervencions quirúrgiques: 93 563 61 09 · programaq@fsm.cat
Recorda que t’avisaran a través de missatge de telèfon mòbil per recordar-te la teva cita. En cas que no puguis assistir, avisa amb antelació per poder aprofitar l’espai per a una altre persona atesa que ho necessiti.
Fer arribar un suggeriment de millora, reclamació o agraïment
Fer arribar un suggeriment de millora, reclamació o agraïment
Pots fer arribar els vostres suggeriments de millora i agraïments a través dels canals de contacte de la Unitat d'Atenció a la Ciutadania (UAC).
- Presencialment: a la planta 0 de l’hospital, de dilluns a divendres de 9:00 a 14:00h i dijous de 15:30h a 18:00h
- Per telèfon: 93 563 61 50
- Per correu electrònic: atencio.ciutadania@fsm.cat
També disposes de bústies amb fulls de reclamació, suggeriments i agraïments en diferents punts dels centres per fer arribar la teva opinió (UAC, Punt d’Informació, Taulell Consultes, Unitats Hospitalització, Taulell Admissions d’Urgències 24h). La Unitat d’Atenció a la Ciutadania processa i contesta en el menor temps possible.
És important recordar que degut a les lleis de confidencialitat i protecció de les dades de les persones ateses i per assegurar que només es dona informació a la persona autoritzada per rebre-la, és imprescindible identificar correctament a la persona atesa mitjançant una fotografia del seu DNI o, en cas que ho delegui a un acompanyant, un consentiment firmat i una fotocopia del DNI.
Per a més informació, consulta la pàgina de la Unitat d’Atenció a la Ciutadania
Exercir el meu dret d’accés, modificació o cancel·lació de les meves dades personals
Exercir el meu dret d’accés, modificació o cancel·lació de les meves dades personals
Per exercir els drets d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les teves dades et pots adreçar a la Unitat d’Atenció a la Ciutadania que t’ informarà del procés i t’ajudarà a exercir aquest dret.
- Presencialment: a la Planta 0 de l’hospital, de dilluns a divendres de 9:00 a 14:00h i dijous de 15:30h a 18:00h
- Per telèfon: 93 563 61 50
- Per correu electrònic: atencio.ciutadania@fsm.cat
Sol·licitar i rebre documentació clínica o informes mèdics
Sol·licitar i rebre documentació clínica o informes mèdics
La persona atesa té el dret d’accedir a la seva informació i història clínica i obtenir-ne una còpia a través dels següents canals.
Aplicació Connecta FSM
A través de l'Aplicació Connecta FSM pots consultar i descarregar-te els teus informes de proves o informes d'alta mèdics les 24h del dia des de qualsevol lloc. Si encara no la tens, te la pots descarregar aquí.
Sol·licitar informació a la Unitat d'Atenció a la Ciutadania
Si no has trobat la informació que buscaves, també pots sol·licitar-la:
- Presencialment: a la Planta 0 de l’hospital, de dilluns a divendres de 9:00 a 14:00h i dijous de 15:30h a 18:00h
- Per telèfon: 93 563 61 50
- Per correu electrònic: documentació@fsm.cat
Quins documents has d’aportar per sol·licitar la documentació?
- Persona atesa: DNI o passaport que us identifiqui com a titular de la documentació
- Persona autoritzada: En cas que la documentació la vingui a buscar una altra persona es demanarà un escrit d’autorització on constin les dades de la persona atesa i les dades de la persona autoritzada firmada per ambdues persones. També es demanarà una fotocòpia del DNI o passaport de la persona atesa i la persona autoritzada adjuntada al full d’autorització.
- Menor d’edat: llibre de família original i DNI o passaport del tutor/a. S’adjuntarà còpia.
- Tutor/a legal: DNI original del tutor/a i de la persona tutelada i la documentació acreditativa de la designació judicial de tutor/a.
La Unitat d'Atenció a la Ciutadania us entregarà un full d’autorització pel lliurement de documentació que s’haurà de retornar degudament omplert.
Com es realitza la recollida de la documentació?
Quan la documentació estigui preparada s’avisarà a la persona a través de telèfon perquè la vingui a recollir presencialment o per correu electrònic de manera encriptada.
Demanar una segona opinió
Demanar una segona opinió
En determinades circumstàncies, es pot sol·licitar una segona opinió mèdica a un altre centre sobre el diagnòstic o el tractament de la malaltia. En aquest cas, la segona opinió mèdica és l'informe emès per un grup de facultatius d'un altre centre amb la finalitat de contrastar el diagnòstic o el tractament inicial.
Condicions per demanar una segona opinió mèdica:
- Si es diagnostica una malaltia degenerativa progressiva del sistema nerviós central, sense tractament curatiu, o un càncer maligne (si és càncer de pell, només es pot demanar si es tracta d'un melanoma).
- Si es tracta d’una operació de cirurgia ortopèdica amb risc de limitació funcional important, neurocirurgia, cardiocirurgia, cirurgia vascular o cirurgia oftàlmica.
- Si es prescriu la necessitat d'un trasplantament.
- Si es diagnostica una malaltia minoritària (incloses les d'origen genètic). S'entén per malaltia minoritària aquella malaltia que comporta perill de mort o d'invalidesa crònica i que només afecta, com a molt, cinc casos per cada deu mil habitants.
Com tramitar una segona opinió mèdica:
En cas de requerir una segona opinió mèdica pot dirigir-se a la Unitat d’Atenció a la Ciutadania per qualsevol dels seus canals i l’informaran dels tràmits a seguir i dels centres on pot sol·licitar la segona opinió.
Resolució de la segona opinió
Un cop s’aprovi la sol·licitud de segona opinió el nou centre confirmarà el diagnòstic o emetrà un diagnòstic diferent. Si la segona opinió confirma el diagnòstic o el tractament, l'atenció sanitària es realitzarà al mateix centre on s’atén al pacient. No es pot canviar de centre. Si la segona opinió mèdica és diferent de la primera, es podrà triar entre rebre l'atenció o el tractament al centre que ja atenia al pacient o al centre que ha fet el nou diagnòstic.
Demanar accés i donar-te d'alta a Connecta FSM
Demanar accés i donar-te d'alta a Connecta FSM
Pots consultar aquí com realitzar una alta a Connecta FSM, l'aplicació mòbil per consultar les teves cites i proves i descarregar-te els teus informes. En cas de dubte la Unitat d’Atenció a la Ciutadania està a la teva disposició per ajudar-te.