Vés al contingut

Haig d’anar a Urgències

Haig d’anar a Urgències

Quan haig d’acudir a Urgències?

S’ha d’acudir a Urgències sempre que la persona presenti alguna simptomatologia o dolor que pugui ser potencialment greu i que requereixi atenció immediata. En cas de dubte, existeixen telèfons que ofereixen atenció mèdica no presencial i et poden orientar sobre si acudir al Servei o no.

112: en cas d’emergència

061: Catsalut Respon informa i ofereix assessorament mèdic no presencial. Pot orientar sobre si acudir al servei d’Urgències.

Altres dispositius d’atenció urgent

En cas de requerir atenció de mitjana i baixa complexitat existeixen diferents Centres d’Urgències d’Atenció Primària (CUAP).

  • CUAP Granollers: Av. del parc, 9, pl. Baixa, Granollers (entrada per plaça de Josep Barangé)
  • CUAP Sant Fèlix de Sabadell: Carretera de Barcelona, 473 08204 - Sabadell

Així mateix, està en procés de construcció el nou CUAP del Baix Vallès de Santa Perpètua de Mogoda per donar serveis als municipis del Baix Vallès que s’iniciaran aquest 2022.

Centres i horaris d’atenció CAP’S i CUAPS del Baix Vallès:

CAP Plana Lledò - Mollet
Av. Rivoli, 7
De dilluns a divendres: 08:00h a 20:00h

CAP Can Pantiquet – Mollet
C/ Lluis Millet, 15
De dilluns a divendres: 08:00h a 20:00h
Dissabtes: 8:00 a 17:00 hs

CAP La Florida
Psg. de la Florida, s/n
De dilluns a divendres: 24 hs.
Caps de Setmana i Festius: 24 hs.

CAP Sta.Perpetua
Av. M. Jacint Verdaguer, 11
De dilluns a divendres: 08:00h a 20:00h
Caps de Setmana i Festius: 08:00h a 20:00h

CAP Martorelles – Sant Fost
Carretera de Badalona, 99
De dilluns a divendres: 08:00h a 20:00h
Caps de Setmana i Festius: 08:00h a 20:00h

CAP Parets del Vallès
Av. de Catalunya, 127
De dilluns a divendres: 08:00h a 20:00h
Caps de Setmana i Festius: 08:00h a 20:00h

CAP Caldes de Montbui
Av. Josep Fontcuberta, 128
De dilluns a divendres: 08:00h a 20:00h
Caps de Setmana i Festius: 08:00h a 20:00h

Procés d’urgències

Admissions:

El primer pas es realitzar l’admissió al servei d’Urgències, situat a la planta -1 de l’Hospital. El personal administratiu recollirà les dades necessàries per crear l’inici d’assistència. És important portar la documentació (DNI i targeta sanitària) i les dades de la persona acompanyant perquè se’l pugui contactar o informar en cas de necessitat.

A admissions se t’entregarà també una polsera amb les teves dades personals que hauràs de portar al canell durant tot el procés per a la seva correcta identificació.

Triatge:

Un cop preses les dades es realitzarà el Triatge. Se’t farà una primera visita d’infermeria per classificar i prioritzar el teu cas segons la gravetat i especialitat. Per fer-ho utilitzem un algoritme específic que classifica en 5 nivells de triatge del I al V, essent el 1 el nivell més greu que requereix atenció immediata i el V el nivell més lleu, no urgent que pot demorar fins a 120 minuts .

És important entendre que el triatge és un sistema estructurat que classifica el grau d’urgència mitjançant una valoració inicial de signes i símptomes i que assigna el nivell de gravetat, per tant els pacients més urgents seran tractats abans i les persones amb simptomatologia no urgent o de menor gravetat hauran d’esperar més.

És important recordar que també pots accedir a altres dispositius d’atenció urgent telemàtics o presencials.

Atenció:

Un cop passat el triatge, se’t demanarà que esperis a que t’avisin per a l’atenció inicial. A la sala d’espera disposem de pantalles amb el número identificatiu on s’indicarà el box on se’t realitzarà la visita. Inicialment, un/a infermer/a o auxiliar et prendrà els signes vitals i realitzarà una valoració inicial. A continuació, et visitarà el metge que sol·licitarà en cas que sigui necessari alguna prova diagnòstica urgent.

Les persones amb simptomatologia de menor gravetat s’enviaràn a l’àrea de Nivell I, actualment situada a l’edifici annex a urgències. S’accedeix pel carrer, sortint d’Urgències a la dreta.

A continuació, el personal mèdic et realitzarà l’entrevista inicial i les exploracions necessàries per abordar el problema de salut. Si és necessari, et realitzaràn proves diagnòstiques urgents, per facilitar el diagnòstic i posterior tractament.

Les persones amb simptomatologia de menor gravetat s’envien a l’àrea de Nivell I, actualment situada a l’edifici annex a Urgències. S’accedeix pel carrer, sortint d’Urgències a la dreta.

Resultat i diagnòstic:

El metge emetrà un diagnòstic i t’informarà sobre els següents passos a seguir que poden ser diferents:

  • Alta i seguiment a Atenció Primària
  • Observació a Urgències de forma preventiva
  • Intervenció quirúrgica urgent o ingrés hospitalari

Informació important:

Acompanyants: és important donar la informació de l’acompanyant perquè els professionals del servei puguin contactar per tal d’informar sobre l’estat i situació de la persona atesa, si aquesta així ho desitja. Així mateix, es demana a l'acompanyant que segueixi la normativa vigent en cada moment i que pot consultar en aquesta pàgina.

Objectes de valor: En el cas de que utilitzeu ulleres, audiòfon, pròtesi dentària o d’altre tipus, us demanem que en tingueu cura i les deixeu al vostre familiar. Només en cas que no hi hagi acompanyant, podeu comunicar-ho als professionals i el servei d’urgències o seguretat podran custodiar les pertinències. Recomanem no portar joies ni objectes de valor. L’hospital no es farà responsable de cap objecte perdut.

Dispositius mòbils i ús d’ordinador: els professionals asseguts als controls d’infermeria o en despatxos també estan treballant. Utilitzen la informació per consultar informació sanitària, sol·licitar proves o realitzar informes d’alta. També utilitzen el mòbil per accedir a aplicatius de l’hospital o a aplicacions amb informació tècnica.

Ubicació:

Hospital Universitari Mollet. Planta -1. Entrada Urgències
Ronda Pinetons 6.
08100 Mollet del Vallès
Barcelona

Not available in
This is not available in . You can go to the translated versions in these languages: