INFERMER/A I RESPONSABLE HIGIÈNIC SANITARI/A DELS SERVEIS D’ACOLLIMENT RESIDENCIAL PER A PERSONES AMB DISCAPACITAT (REF. INF/RHS-54)
REQUISITS
Títol de Diplomat/ada o Graduat/ada en Infermeria
Coneixement escrit i parlat del Català
ES VALORARÀ
Experiència prèvia en l’atenció a persones dels serveis socials i sanitaris.
Experiència prèvia com a Responsable Higiènic Sanitari (RHS)
Formació complementària específica en l’àmbit de la dependència
COMPETENCIES
El professional que estem cercant, haurà d’acomplir les següents competències:
• Compromís.
• Integritat.
• Atenció Centrada a la Persona.
• Rigor i millora continua.
• Aprenentatge i intel·ligència col·lectiva.
FUNCIONS
Sota la dependència de la Direcció del centre i en el marc del Model d’atenció Centrat en la persona realitzarà les següents funcions:
Com a infermera:
Promocionar la salut i fer prevenció de la malaltia de les persones ateses.
Intervenir en el procés d’ingrés i acollida; recollir i aportar informació sobre els aspectes de salut i funcionals de l’àmbit infermer, per tal de facilitar la integració i l’adaptació al centre tant de la persona com de la seva família o persones de referència.
Fer la valoració d’infermera i elaborar el Pla d'atenció d’infermer.
Responsabilitzar-se de preparar, distribuir i controlar l’administració de la medicació així com fer el seguiment dels tractaments prescrits pels professionals mèdics i garantir la seva administració.
Aplicar tècniques pròpies de les Cures Infermeres.
Prendre les mesures necessàries per garantir, d’acord amb els protocols establerts en el centre, una adequada atenció sanitària en cas de presentar-se una alteració de l’estat de salut de una persona resident o usuària del Centre d’Atenció Especialitzada (CAE).
Garantir la continuïtat assistencial mitjançant la coordinació amb els altres dispositius d’atenció a la salut.
Vetllar pel benestar de la persona durant la seva estada al centre fins que l’abandoni, proporcionant confort, i dignitat i, si cal, aplicar mesures pal·liatives.
Participar en la planificació, programació , organització i avaluació de les tasques assistencials.
Establir la comunicació interna entre els diferents torns de treball i registrar de forma escrita la informació necessària per tal de garantir la continuïtat assistencial.
Dirigir, coordinar, organitzar i supervisar als equips de cuidadors.
Fer el control i el seguiment.de les persones que tenen visites mèdiques externes (consultes externes i hospital) en coordinació amb la resta de l'equip.
Integrar a la família o persones de referència en el procés d’atenció Fomentar el clima de confiança entre el centre i la família mitjançant la informació continuada.
Participar en les reunions del equip interdisciplinari i en la elaboració del Pla Individual d’Atenció interdisciplinar .
Com a Responsable Higiènic Sanitari:
Garantir condicions higièniques i sanitàries del centre
Coordinar i supervisar el personal i els protocols i procediments del centre i la seva aplicació
Vetllar perquè els menús s’ajustin a les necessitats i estan adaptats a cada persona segons preferències, capacitats, intoleràncies, al·lèrgies, problemes de salut...Seguiment del menú establert i revisat i consensuat per la Nutricionista.
Supervisió compliment APPC
Aplicar el Procediment de Salut del centre.( controls i seguiments periòdics de Salut),
Garantir l'assistència mèdica i sanitària.
Comunicació i coordinació continuada amb l’equip d’AtDom de referència i coordinació amb l’hospital de referència
Garantir les existències de medicació i material sanitari al centre
Supervisar l’estat d’higiene i confort de les persones ateses
Contribuir amb la Direcció del centre a la millora de la qualitat .
Conèixer i complir les normes i procediments de qualitat establerts i actuar d’acord a les instruccions rebudes
Vetllar pel suport psicològic i social, l'acolliment i convivència, la manutenció, l'atenció personal i la rehabilitació-habilitació.
Contribuir al disseny dels programes de formació continuada del personal del centre.
Planificar i participar en les reunions de coordinació del centre
Mantenir comunicació continuada amb les famílies
I,en general totes aquelles no especificades anteriorment que li siguin demanades i que tinguin relació amb els àmbits esmentats
Ser el/la referent del centre en absència de la Direcció
CONDICIONS LABORALS
Horari: De dilluns a divendres de 08:30 a 14:30h Dissabtes alterns de 08:00 a 12:00h i festius alterns de 08:00 a 10:00h
Jornada Parcial: 1600 h/any (disponibilitat del 10%).
Condicions segons Conveni Col·lectiu de treball de residències, centres de dia i llar residències per a l’atenció de persones amb discapacitat intel·lectual.
Aplicació de complement de RHS
PER QUÈ TREBALLAR AMB NOSALTRES?
Som un centre públic del Departament de Drets Socials de gestió delegada:
• Oportunitats de creixement i desenvolupament professional mitjançant formació continuada, docència i recerca així com integrant en les diferents Comissions i grups de treball del centre i/o de la institució per al desenvolupament de nous projectes.
• Incorporació a un servei dinàmic, multidisciplinari i jove, no jerarquitzat i amb un excel·lent ambient de treball.
• Oferim continuïtat i estabilitat laboral.
PROCÉS DE SELECCIÓ
Es valorarà Currículum Vitae: experiència i formació (fer constar nombre d’hores per cada curs i acció formativa). Adjuntar còpia dels mèrits al·legats. Es realitzarà entrevista i prova si s’escau.
PRESENTACIÓ DE CURRÍCULUMS
Del 11 al 25 de febrer de 2025 al email cv.rrhh@fsm.cat , fent constar la referència. Cal adjuntar còpia dels mèrits al·legats, sese perjudici de presentar els originals en el moment de ser requerits. Les hores treballadores en altres institucions que no estiguin certificades no contaran per procés de selecció. Tampoc les hores de formació no quantificades ni acreditades. Els aspirants rebran acusament de rebuda de la sol·licitud.