Tràmits
Tràmits
La Unitat d’Atenció a la Ciutadania i el Servei d’Admissions estan a la teva disposició per realitzar tots els tràmits que necessitis amb l’objectiu de facilitar el teu accés als serveis de salut del centre.
Quin tràmit necessites realitzar?
Consultar les meves visites i proves programades
Consultar les meves visites i proves programades
Pots consultar les teves visites, proves o intervencions quirúrgiques programades a l’Hospital a través de l’espai La Meva Salut. Accedeix a aquesta pàgina si encara no tens l’aplicatiu o vols més informació.
També pots consultar-les a través dels següents canals:
- Consultes externes i proves: Telèfon: 93 563 61 43 · Correu electrònic: gestiocites.sma@fsm.cat
Recorda que t’avisaran a través de missatge de telèfon mòbil per recordar-te la teva cita. En cas que no puguis assistir, avisa amb antelació per poder aprofitar l’espai per a una altre persona atesa que ho necessiti.
Modificar o cancelar una visita o prova
Modificar o cancelar una visita o prova
Les visites o proves amb l’especialista es sol·liciten a través dels equips d’Atenció Primària. En cas de necessitar modificar o cancel·lar una visita o prova programada pots fer-ho a través dels següents canals.
- Consultes externes i proves: Telèfon: 93 563 61 43 · Correu electrònic: gestiocites.sma@fsm.cat
Recorda que t’avisaran a través de missatge de telèfon mòbil per recordar-te la teva cita. En cas que no puguis assistir, avisa amb antelació per poder aprofitar l’espai per a una altre persona atesa que ho necessiti.
Fer arribar un suggeriment de millora, reclamació o agraïment
Fer arribar un suggeriment de millora, reclamació o agraïment
Pots fer arribar els vostres suggeriments de millora i agraïments a través dels canals de contacte de la UAC.
- Presencialment: a la Planta 0 de l’hospital, de dilluns a divendres de 9:00 a 14:00h i dijous de 15:30h a 18:00h
- Per telèfon: 93 563 61 50
- Per correu electrònic: atencio.ciutadania@fsm.cat
També disposes de fulls de reclamació, suggeriments i agraïments i bústies en diferents punts dels centres per fer arribar la teva opinió (UAC, Punt d’Informació, Taulell Consultes, Unitats Hospitalització, Taulell Admissions d’Urgències 24h). La Unitat d’Atenció a la Ciutadania processa i contesta cada proposta en el menor temps possible.
És important recordar que degut a les lleis de confidencialitat i protecció de les dades de les persones ateses i per assegurar que només es dona informació a la persona autoritzada per rebre-la, és imprescindible identificar correctament a la persona atesa mitjançant una fotografia del seu DNI o, en cas que ho delegui a un acompanyant un consentiment firmat i una fotocopia del DNI.
Per a més informació, consulta la pàgina de la Unitat d’Atenció a la Ciutadania .
Exercir el meu dret d’accés, modificació o cancel·lació de les meves dades personals
Exercir el meu dret d’accés, modificació o cancel·lació de les meves dades personals
Per exercir els drets d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les teves dades et pots adreçar a la Unitat d’Atenció a la Ciutadania que t’ informarà del procés i t’ajudarà a exercir aquest dret.
- Presencialment: a la Planta 0 de l’hospital, de dilluns a divendres de 9:00 a 14:00h i dijous de 15:30h a 18:00h
- Per telèfon: 93 563 61 50
- Per correu electrònic: atencio.ciutadania@fsm.cat
Sol·licitar i rebre documentació clínica o informes mèdics
Sol·licitar i rebre documentació clínica o informes mèdics
La persona atesa té el dret d’accedir a la seva informació i història clínica i obtenir-ne una còpia. Per exercir aquest dret s’ha de sol·licitar la informació o informes a la Unitat d’Atenció a la Ciutadania a través dels següents canals.
- Presencialment: a la Planta 0 de l’hospital, de dilluns a divendres de 9:00 a 14:00h i dijous de 15:30h a 18:00h
- Per telèfon: 93 563 61 50
- Per correu electrònic: documentació@fsm.cat
Quins documents has d’aportar per sol·licitar la documentació?
- Persona atesa: DNI o passaport que us identifiqui com a titular de la documentació
- Persona autoritzada: En cas que la documentació la vingui a buscar una altra persona es demanarà un escrit d’autorització on constin les dades de la persona atesa i les dades de la persona autoritzada firmada per ambdues persones. També es demanarà una fotocòpia del DNI o passaport de la persona atesa i la persona autoritzada adjuntada al full d’autorització.
- Menor d’edat: llibre de família original i DNI o passaport del tutor/a. S’adjuntarà còpia.
- Tutor/a legal: DNI original del tutor/a i de la persona tutelada i la documentació acreditativa de la designació judicial de tutor/a.
La UAC us entregarà un full d’autorització pel lliurement de documentació que s’haurà de retornar degudament omplert.
Com es realitza la recollida de la documentació?
Quan la documentació estigui preparada s’avisarà a la persona a través de telèfon perquè la vingui a recollir presencialment o per correu electrònic de manera encriptada.
Demanar una segona opinió
Demanar una segona opinió
En determinades circumstàncies, es pot sol·licitar una segona opinió mèdica a un altre centre sobre el diagnòstic o el tractament de la malaltia. En aquest cas, la segona opinió mèdica és l'informe emès per un grup de facultatius amb la finalitat de contrastar el diagnòstic o el tractament inicial.
Condicions per demanar una segona opinió mèdica:
- Si es diagnostica una malaltia degenerativa progressiva del sistema nerviós central, sense tractament curatiu, o un càncer maligne (si és càncer de pell, només es pot demanar si es tracta d'un melanoma).
- Si es tracta d’una operació de cirurgia ortopèdica amb risc de limitació funcional important, neurocirurgia, cardiocirurgia, cirurgia vascular o cirurgia oftàlmica.
- Si es prescriu la necessitat d'un trasplantament.
- Si es diagnostica una malaltia minoritària (incloses les d'origen genètic). S'entén per malaltia minoritària aquella malaltia que comporta perill de mort o d'invalidesa crònica i que només afecta, com a molt, cinc casos per cada deu mil habitants.
Com tramitar una segona opinió mèdica:
En cas de requerir una segona opinió mèdica pot dirigir-se a la Unitat d’Atenció a la Ciutadania per qualsevol dels seus canals i l’informaran dels tràmits a seguir i dels centres on pot sol·licitar la segona opinió.
Resolució de la segona opinió
Un cop s’aprovi la sol·licitud de segona opinió el nou centre confirmarà el diagnòstic o emetrà un diagnòstic diferent. Si la segona opinió confirma el diagnòstic o el tractament, l'atenció sanitària es realitzarà al mateix centre on s’atén al pacient. No es pot canviar de centre. Si la segona opinió mèdica és diferent de la primera, es podrà triar entre rebre l'atenció o el tractament al centre que ja atenia al pacient o al centre que ha fet el nou diagnòstic.
Demanar l’alta a La Meva Salut
Demanar l’alta a La Meva Salut
Pots consultar aquí com realitzar una alta a La Meva Salut. En cas de dubte la Unitat d’Atenció a la Ciutadania està a la teva disposició per ajudar-te.