Vés al contingut

Els alumnes d'instituts de Mollet es converteixen en terminòlegs i terminòlogues

Els alumnes d'instituts de Mollet es converteixen en terminòlegs i terminòlogues
Termcat

Gairebé uns 200 alumnes de l’Institut Vicenç Plantada, l’Escola Sant Gervasi, l’Institut Aiguaviva i l’Institut Gallecs han participat en la proposta terminològica del TERMCAT, el concurs El Meu Neologisme.

El passat dimecres vam celebrar la vuitena xerrada que el TERMCAT, amb la col·laboració del Servei de Català (CPNL), l’Hospital de Mollet i l’Ajuntament hem proposat als centres educatius de Mollet i concretament als centres Institut Vicenç Plantada, Escola Sant Gervasi, Institut Aiguaviva i Institut Gallecs. 

Durant un dia, els alumnes s'han convertit en terminòlegs i terminòlogues i han creat noves paraules en català amb l'ajut dels recursos de formació que el TERMCAT havia enviat als centres per treballar-ho a classe prèviament.

Ha estat la M. Antònia Julià Berruezo, terminòloga i cap de projectes de l'ambit biomèdic del TERMCAT, i a l’equip del Centre de Terminologia de la llengua catalana (TERMCAT), que a part de compartir la xerrada “Joc de termes: el poder del coneixement” i el material previ que s'envia als tutors, ha valorat les propostes terminològiques i, també, n'ha escollit les finalistes, GRÀCIES!

Aquesta xerrada ha coincidit amb el Dia Mundial de les Malalties Minoritàries o Rares. Sabeu que es va triar el 29 de febrer per celebrar aquest Dia, però que quan el febrer té només 28 dies se celebra el 28? Ara ja sabem com és d'important que aquestes malalties tinguin nom i com s'han format els noms: fibromiàlgiaELAmalaltia dels ossos de vidretrastorn de La Tourette o ictiosi, per exemple.

Aquesta iniciativa ha estat possible gràcies al Servei de Català qui fa possible les activitats i propostes dirigides a millorar l'ús de la llengua en el nostre territori.

Not available in
This is not available in . You can go to the translated versions in these languages: